SNK ED

Volební preference před krajskými volbami

Volební preference před krajskými volbami
Česká televize si nechala vypracovat výzkum aktuálního volebního potenciálu od dvou nezávislých renomovaných společností pro výzkum veřejného mínění Median a STEM/MARK. Výzkum se konal od 8. srpna do 3. září, vždy na vzorku minimálně 1200 respondentů v každém kraji. Lídři jednotlivých stran budou pozváni na základě výsledků do studia České televize.

Definice volebního potenciálu

  • Aktuální volební potenciál ukazuje, kolik procent hlasů by strana mohla v kraji v současnosti hypoteticky získat, pokud by se k ní přiklonili všichni lidé, kteří její volbu reálně zvažují a nevylučují účast u voleb. Do volebního potenciálu strany A vstupují pouze respondenti, kteří nevylučují účast u voleb a zároveň uvedou spontánně danou politickou stranu A jako hlavní preferovanou, nebo uvedou spontánně jinou politickou stranu jako hlavní preferovanou, ale řeknou, že si v případě své účasti nejsou zcela jisti jejím výběrem a mezi dalšími vážně zvažovanými uvedou stranu A, nebo neuvedou spontánně žádnou politickou stranu jako hlavní preferovanou a mezi vážně zvažovanými uvedou stranu A.

  • Do aktuálního volebního potenciálu strany vstupují jen lidé, kteří potvrdí, že reálně a vážně zvažují volbu dané strany.

  • Suma volebních potenciálů není 100 procent. Člověk, který vážně zvažuje volbu strany A a strany B je potenciálním voličem obou z nich. Ukazatel aktuálního volebního potenciálu je nutno chápat pro každou stranu odděleně.

1800053-vp_2016_vysocina
1800050-vp_2016_ustecky
1800041-vp_2016_pardubicky
1800035-vp_2016_moravskoslezsky
Zdroj: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1897913-nejvetsi-volebni-potencial-maji-v-krajich-ano-a-cssd-ukazal-pruzkum 
© 2007 SNK Evropští demokraté, Malá Štěpánská 7, 120 00 Praha 2, info@snked.cz
Vygenerováno Marketingovým a publikačním Systémem Animáto. Realizace www.wamak.com.